A Ty jak ćwiczysz boczki?

Boczki – to słowo budzi rozczarowanie i zrezygnowanie u wielu kobiet. Niestety nawet intensywnie ćwicząc i trzymając dietę, bardzo trudno jest pozbyć się nieestetycznej tkanki tłuszczowej z tzw. boczków. U kobiet tkanka tłuszczowa ma tendencję do odkładania się właśnie w okolicach bioder, tak więc niezbędne są maksymalnie skuteczne ćwiczenia na boczki i talię.

sara

Zdjęcie Sara

Skłony

Skłony to jedno z najlepszych ćwiczeń, które eliminują tkankę tłuszczową w obrębie brzucha i talii. Można je wykonywać z różnej pozycji, zarówno z siadu z wyciągniętymi nogami, jak i z pozycji stojącej bez zginania kolan. W tym przypadku istotne jest tylko żeby wytrzymać w skłonie kilka sekund a ćwiczenie robić w kilku seriach np. po 10 powtórzeń.

Skośne brzuszki

Brzuszki skośne wykonuje się w sposób podobny jak zwykłe, jednakże z mocniejszym angażowaniem mięśni skośnych brzucha. Wykonanie tego ćwiczenia wymaga położenia się na macie i unoszenia tułowia raz na prawą, a raz na lewą stronę. Najlepiej jest robić to naprzemiennie, tak, żeby jedna strona ciała się napinała, a druga rozluźniała.

ABS i A6W

Doskonałe efekty w spalaniu „boczków” przynoszą też zestawy ćwiczeń ABS i Aerobiczna Szóstka Weidera. Trzeba jednak pamiętać, że te ćwiczenia należy wykonywać bardzo dokładnie, tak, żeby nie obciążyć zbytnio kręgosłupa w odcinkach szyjnym i lędźwiowym. Podczas wykonywania ćwiczeń należy naprężyć mięśnie na kilka sekund, a później maksymalnie je rozluźnić. Wykonywanie ćwiczeń bez zatrzymania z naprężeniem jest po prostu znacznie mniej efektywne. Ogromną zaletą tych ćwiczeń jest fakt, że nie potrzebujemy do nich żadnego sprzętu, wykorzystujemy wyłącznie możliwości naszego ciała.

Nożyce

Nożyce możemy ćwiczyć w bardzo różnych odmianach. Zarówno w wersji poziomej, jak i pionowej, a także okrężnie. W tym miejscu konieczne jest jednak bardzo mocne przytwierdzenie odcinka lędźwiowego do maty. Plecy nie powinny się od niej wcale odrywać. Jeżeli w utrzymaniu odpowiedniej pozycji przeszkadza brak kondycji, ćwiczenie to lepiej sobie odpuścić na jakiś czas i zacząć od czegoś prostszego.

Ćwiczenia na boczki z hula hop

Hula hop to jeden z najefektywniejszych przyrządów treningowych, jaki pomoże nam w walce o szczupłe biodra. Najlepiej jest ćwiczyć minimum 15-20 minut dziennie i wybrać kółeczko z masującymi kulkami. Dzięki nim dodatkowo pozbędziemy się cellulitu. Kręcenie hula hop to w pewnym sensie ćwiczenie kardio, gdyż wymaga od nas szybkiego ruchu, a podczas ćwiczenia zwiększa się metabolizm. Z hula hop oprócz wyszczuplenia talii można zaobserwować również zmniejszenie tkanki tłuszczowej na całym ciele.

Zobacz również...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>