Mięsnie brzucha ćwiczenia

Chcąc wyrzeźbić potocznie nazywane kaloryferem mięśnie brzucha, należy stosować się do kilku ważnych zasad. Przede wszystkim, aby mięśnie były widoczne, konieczne jest spalenie nadmiaru tłuszczu w okolicy talii i pasa.

Ćwiczenia dla początkujących

Poniższe ćwiczenia skierowane są dla osób, które z ćwiczeniami na mięśnie brzucha spotykają się po raz pierwszy.

Skłony z kolanami w górze

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – górna część

Nożyce

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – cały

Skłony

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – górna część

Unoszenie nóg

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – dolna część

Dotykanie pięt

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – górna cześć
  • Mięśnie skośne brzucha – dolna cześć

Wymachy w powietrzu

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – cały

Ćwiczenia o średnim stopniu trudności

Rosyjski wykręt (Russian twist)

Pracujące mięśnie:

  • Wszystkie mięśnie brzucha

Nożyce w pozycji siedzącej

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – cały

Skłony z jednoczesnym unoszeniem kolan

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – dolna część

Wymachy w powietrzu w pozycji siedzącej

Pracujące mięśnie:

  • Mięsień prosty brzucha – cały

Pozbycie się nadmiaru tłuszczu często o wiele trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Po pierwsze, konieczna jest konsekwencja tego, co robimy. Musimy zmienić naszą dietę na sprzyjającą spalaniu tłuszczu. Nie obędzie się bez rezygnacji ze słodyczy, fast foodów czy węglowodanów prostych. Dieta powinna być odpowiednio zbilansowana, natomiast my, będąc tylko ludźmi, często padamy ofiarą kalorycznych pokus. Sama dieta to jednak nie wszystko – musimy stosować ćwiczenia aerobowe, dzięki którym spalimy tłuszcz i rozgrzejemy mięśnie brzucha do właściwego treningu. Najczęstszym błędem jest traktowanie ćwiczeń na mięśnie brzucha jako rozgrzewki, podczas gdy i te partie potrzebują wstępnych, rozgrzewających ćwiczeń. Rozgrzewka z prawdziwego zdarzenia powinna oprócz ćwiczeń aerobowych składać się również z aktywności, dzięki którym pracować będą dolne partie naszego grzbietu. Nie należy ćwiczyć mięśni brzucha zbyt często. Im bardziej intensywny trening, tym dłużej nasze mięśnie będą dochodziły do stanu pełnej regeneracji. Trenując mało intensywnie musimy dać im dwa dni odpoczynku, natomiast przy średnim obciążeniu konieczne jest odczekanie aż 3 dni. Duża intensywność ćwiczeń musi z kolei być wykonywana średnio raz na cztery dni. Jeśli zaś chodzi o samą technikę, zdecydowanie nie zaleca się ruchów zbyt krótkich, ani zbyt zamaszystych. Najlepiej jest wykonywać ćwiczenia powoli.

Zobacz również...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>